مجله آستیاگ

از صفر تا صد سطل زباله کابینتی

سطل زباله کابینتی

سطل زباله کابینتی:

امروزه محصولاتی که دارای خلاقیت های جدید می باشند، روز به روز در حال افزایش می باشند. این محصولات برای محیط آشپزخانه نیز بسیار استفاده می شود. یکی از این محصولات، سطل زباله کابینتی می باشد. این محصول که به عنوان یک اکسسوری در محیط آشپزخانه استفاده می شود، در عین کارایی، محیط کوچکتری را اشغال می کند و همین مورد برای محیطی مانند آشپزخانه که دارای وسایل زیادی می باشد، بسیار حائز اهمیت است. در این مقاله می خواهیم بدانیم که این محصول چه می باشد، کاربرد آن چیست، انواع آن کدام است و چه سایز هایی برای آن موجود است.

برای اینکه بتوانید پاسخ تمام سوال های بالا را درباره سطل زباله کابینتی بدست بیاورید، توصیه می کنیم تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

مرکز تولید سطل زباله پلاستیکی در تهران

سطل زباله کابینتی

سطل زباله کابینتی چیست؟

نخستین موضوعی که باید در این مقاله به آن اشاره کنیم، این است که سطل زباله کابینتی چه می باشد. امروزه افراد زیادی درون آشپزخانه خود، از سطل های زباله معمولی استفاده می کنند. این سطل های زباله، علاوه بر اینکه فضای زیادی را اشغال می کنند، باعث می شوند بوی نامناسب در محیط پخش شود. در همین راستا، سطل های زباله ای تولید شد که بر روی بستر کابینت ها نصب شده و با باز و بسته کردن آن ها، سطل آشغالی حرکت می کند. به عبارتی می توان گفت که هنگامی که افراد سطل زباله کابینتی را در زیر سینک ظرفشویی نصب می کنند، وقتی که لازم داشته باشند، این کابینت را باز کرده و به دلیل اینکه سطل زباله به آن متصل است، روی ریل مخصوص به حرکت در می آید. از مزایای فوق العاده این محصول، این است که علاوه بر اینکه محیط کوچکی را اشغال می کند، باعث می شود بوی نامطلوب نیز در محیط پخش نشود.

اجزای تشکیل دهنده این سطل زباله

پس از آنکه با سطل زباله کابینتی آشنا شدیم، نوبت آن رسیده است که اجزای تشکیل دهنده این محصول را نیز عنوان کنیم. در واقع باید بدانیم این محصول خلاقانه، چگونه تشکیل شده و ساز و کار آن به چه صورتی می باشد. اولین موضوعی که در طراحی این محصول به چشم می خورد، تعداد مخزنی می باشد که زباله ها درون آن قرار می گیرند. با بررسی های صورت گرفته، متوجه شده ایم که اکثر این محصولات، دارای مخزن هایی به تعداد 1، 2 و 4 تایی می باشند. البته که میزان گنجایش یا عمقی که برای این مخزن ها در نظر گرفته می شود، متفاوت است. در واقع ممکن است از این بابت، یک سطل که دارای 2 مخزن می باشد، به دلیل عمق کم، با یک سطل که دارای 4 مخزن می باشد، برابر باشند. بدیهی است که هر چه تعداد مخزن ها بیشتر باشد، محیط لازم برای قرار گیری آن ها، باید بیشتر باشد.

موضوع دوم، سایز یا عمق سطل زباله کابینتی می باشد. افراد متناسب با محیطی که دارند و می توانند این سطل ها را نگه دارند، یک سایز معینی را برای انتخاب این سطل ها، بررسی می کنند. به عنوان مثال، می توان این سطل ها را در ابعاد 30 تا 50 سانتی متری و حتی بیشتر انتخاب کرد. برای عمق نیز این معیار ثابت است. یعنی افراد می توانند عمق را به دلخواه انتخاب کنند. معمولا عمق هایی که انتخاب می شود از 30 سانتی متر تا 50 سانتی متر متغیر است. هر چه عمق و سایز بیشتر باشد، زباله های بیشتری در مخزن ها قرار می گیرند.

 

سطل زباله کابینتی

ریل موجود در سطل زباله های کابینتی:

همانطور که پیشتر نیز عنوان کردیم، سطل زباله کابینتی، بر روی ریلی که روی کابینت نصب می شوند، حرکت می کنند. در واقع افراد می توانند با استفاده از این ریل ها، سطل های خود را حرکت دهند و از آن ها استفاده نمایند. شرکت های تولید کننده این سطل ها، از ریل های گوناگونی استفاده می کنند. در واقع مدل های مختلفی موجود است که شرکت ها می توانند از هر کدام از آن ها برای استفاده در سطل های زباله، بهره ببرند. معمولا انواع این ریل ها، در 4 دسته ی ساده، تاندم، ساچمه ای و آرام بند قرار دارند. البته با بررسی های صورت گرفته، متوجه شده ایم که اکثر این سطل های زباله، از ریل تاندم استفاده می کنند. البته که در مدل های ایرانی یا چینی، از ریل ساچمه ای نیز استفاده می شود.

نکته ی مهم درباره این ریل ها، این می باشد که هر کدام از آن ها، کارایی مخصوص خود را دارند اما به طور کلی، تمام آن ها یک وظیفه به خصوص دارند و آن هم حرکت سطل زباله می باشد.

جنس سطل زباله کابینتی:

شرکت هایی که سطل زباله کابینتی را تولید می کنند، معمولا این محصول را با دو جنس پلاستیکی ( پلاستیک فشرده ) یا استیل تولید می کنند. در سطل زباله های پلاستیکی، ماده ی اصلی به کار رفته در آن ها از مواد نفتی و گازی می باشد. این نوع از سطل های زباله به دلیل اینکه از این مواد تشکیل شده اند، از مقاومت بالایی برخوردار می باشند. همچنین از دیگر مزایای آن ها، می توان به عدم تکثیر باکتری و کپک ها اشاره کرد. از این رو، این محصولات دارای طرفداران زیادی می باشد.

سخن پایانی آستیاگ:

برند آستیاگ تولید کننده انواع سطل آشغال هایی صنعتی و خانگی و شهری با کیفیت بالا می باشد. این برند معروف ترین برند تولید سطل زباله مکانیزه نیز هست. همینطور سطل زباله پلاستیکی و البته سطل زباله استیل

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *