مجله آستیاگ

انواع سطل زباله پلاستیکی

انواع سطل آشغال پلاستیکی

برای این که بتوانید سطل زباله مناسبی را تهیه کنید لازم است به مولفه های مختلف مثل جنس، اندازه و شکل توجه کنید. هنگام خرید سطل زباله به دقت به جنس، اندازه و شکل آن توجه داشته باشید. برای انتخاب بهترین سطل زباله بر اساس نیاز خود در این مقاله قصد داریم انواع سطل زباله پلاستیکی را معرفی کنیم. با یک نگاه، سطلهای زباله ممکن است شبیه هر ظرف دیگری به نظر برسند، ولی اگر به برخی خصوصیات خاص سطل زباله شما دقت نشود، ممکن است سطلی را انتخاب کنید که اصلاً مناسب نیازهای شما نیست. انتخاب سطل زباله اشتباه می تواند خرید شما را به تلف کردن پول باشد زیرا ممکن است مناسب منطقه ای که نیاز داشتید نباشد.

سطل زباله پلاستیکی

انواع سطل زباله پلاستیکی: جنس سطل زباله

سطلهای زباله عمدتاً از پلاستیک، فلز یا بتن ساخته می شوند. پلاستیک می تواند شامل موادی مثل رزین و پلی اتیلن باشد. فلز شامل فولاد ضد زنگ، فولاد و آلومینیوم است. در مورد سطلهای زباله بتنی، آن نیز شامل سطلهای بتنی پلیمر است که از سنگ و نیز بتن در ساختمان خود استفاده می کند. چند سطل دیگر است که در این دسته بندیها قرار نمی گیرند و مزایای خود را دارند، ولی خیلی رایج نیستند.

سطل زباله پدالی برای استفاده داخل خانه معمولاً از 40 گالون بیشتر ظرفیت ندارد زیرا نوع زباله در دفتر کار یا حمام (که احتمالاً جایگاه اصلی آنها است) معمولاً جای زیادی نمی گیرد.

برای این که در فضا صرفه جویی شود، سطلها می توانند زیر 28 گالون بمانند و بیشتر سطل زباله های دکوری کمتر از 40 گالون هستند. سطلهای صرفه جویی کنندۀ فضا و دکوری با هم ترکیب می شوند تا اندازه کوچک نگه داشته شود تا کمتر دیده شوند.

با این حال، مسلماً توقعاتی وجود دارد! اگر دنبال سطلهای دکوری بزرگتر هستند، می توانید آن را پیدا کنید. بر حسب تعداد افرادی که از سطل زباله استفاه می کنند، ظرفیت را تخمین بزنید.

سطل زباله پلاستیکی

انواع سطل زباله

سطل زباله گرد قرمز 44 گالونی لاستیکی این سطلها ایدئال برای جاهای صنعتی یا رویدادهای بزرگ هستند که در آن معمولاً مقدار زیادی زباله ، و تکه های بزرگ زباله یا هر دو وجود دارد. سطلهای بازیافت تجاری نیز برای جمع آوری مقدار زیادی از کاغذ، بطری یا قوطی در جاهای عمومی مثل مدرسه یا محوطه سخنرانی مناسب هستند.

سطل زباله پلاستیکی یک بار مصرف:

این سطلها برای رویدادهای فضای باز عالی هستند! این سطلها ارزان هستند و می توانید هر چند تا که می خواهید در محل قرار دهید. همچنین سطلهای یک بار مصرف به سادگی تمیز می شوند. اگر شما نگران زباله ها هستید، بسیاری از اینها با مواد بازیافتی ساخته شده اند که انتخاب خیلی خوبی برای محافظت محیط زیست است.

سطلهای زباله فضای باز:

از پلاستیک وظیفه سنگین ساخته شده اند تا در هر آب و هوایی دوام بیاورند، این سطلها برای تمیز نگه داشتن فضای باز عالی هستند. بیشتر اینها سرپوش دارند تا جانوران وارد آن نشوند. برخی حتی وزنه یا لنگر دارند تا باد آن را نندازد یا دزدیده نشود!

سطل زباله پلاستیکی

انواع سطل زباله پلاستیکی: سطل زباله برای صرفه جویی در فضا

آنها نیمی گرد و نیمه تخت هستند تا درست به دیوار بچسبند و در فضا صرفه جویی شود. یا طراحی گوشه دارند یعنی از دو طرف تخت هستند تا در گوشه خوب جا بگیرند. اینها برای محیطهایی که فضای کمی دارند عالی هستند مثل آشپزخانه شلوغ یا لابی شلوغ. همه اینها سطلها حدقال یک طرف تخت دارند تا بتوان آن را کنار دیوار جا داد. آنها ظرفیت کمتر از 28 گالون دارند.

سطلهای زباله دکوراتیو:

اینها سطلها در شکلها و رنگهای مختلف هستند تا با هزینه کمی، کاملاً برازنده محیط شما باشند. می توانید نوع فضای باز و فضای بسته آن را انتخاب کنید.

سطلهای زباله پدالی:

با ظرفیت کمتر از 40 گالون ، این سطلهای زباله برای محیطهای بهداشتی مثل آشپزخانه و دستشویی عالی هستند.

سطلهای زباله طبی:

آنها نیز کمتر از 40 گالون هستند، آنها سطلهای پدالی فلزی هستند که برای استفاده در تسهیلات طبی تصویب شده و ایمن هستند.

سطلهای زباله چرخدار:

این سطلها که معمولاً دو چرخ دارند می تواند به سرایدار یا نظافتچی کمک کند که چند  کیسه یا بار بزرگی از زباله را به محل تخلیه حمل کند بدون این که فشاری به بدنشان بیاید. سطل با قابلیت تخلیه باید استفاده شود وقتی مقدار زیادی از زباله در ملک شما حمل می شود.

سطل زباله رومیزی:

اینها سطل زباله کوچکی هستند که معمولاً فلزی هستند و به راحتی روی پیشخوان یا میز برای زباله کوچک مثل بسته نی و پاکتهای خالی شکر استفاده می شوند.

سطل زباله جاسیگاری:

ایدئال برای استفاده در فضای باز محل کسب و کار برای جمع آوری موثر زباله های سیگار، اینها یا تکی هستند و یا با یک قسمت بزرگتر برای زباله معمولی هستند.

سوال: می توانم از سطل زباله مخصوص بیرون در داخل استفاده کنم؟ البته! مشخصات بیرون و درون باید به عنوان پیشنهادهایی برای استفاده مناسب به دلیل خصوصیات و ساختار آنها دیده شود. فقط حواستان باشد، این که سطل زباله داخلی را بیرون بگذارید ممکن است عمر محصول را کم کند و منجر به مسائلی برای پرسنل شما در آب و هوای بد شود.

انواع سطل زباله پلاستیکی

سطلهای بازیافت چند جریانی:

عالی برای نظم دهی به بازیافت، سطلهای چند جریانی چند منفذ دارند دارند و حداقل دو محفظه جدا دارند تا زباله به شکلی صحیح و موثر جداسازی شود.

سطلهای زباله کنارجدولی:

از اینها برای نگهداری آسان حجم بزرگی از زباله بازیافتی استفاده کنید، و به دلیل ارتفاع کوتاهش برای کنار جدول مناسب است تا زباله بازیافته جمع آوری شود بدون این که باد آن را ببرد.

سطل زباله بازیافتی:

حجم 7 گالون یا اندازه کوچکتر این سطلها را برای دفتر کار یا محیط کلاس درس عالی می سازد که در آن شاید فقط چند آیتم قابل بازیافت در روز وجود داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *