سطل زباله

فواید بازیافت زباله چیست ؟

فواید بازیافت زباله

فواید بازیافت زباله چیست ؟

بازیافت زباله یعنی استفاده مجدد از مواد مصرف شدنی برای تولید دوباره همان کالا یا کالای قابل استفاده دیگر می باشد به عنوان مثال می توان از کاغذهای باطله کاغذ های تازه تولید کرد , فواید بازیافت زباله برای محیط زیست متعدد است یکی از مهم ترین آنها صرفه جویی در منابع طبیعی است به این دلیل که دیگر برای تولید محصولات نو نیازی به مواد خام نیست . فروشگاه آستیاگ طرح های جدید 1402 سطل زباله پلاستیکی را در مدل های چرخدار ، ساده و  گودبین در ابعاد مختلف موجود دارد .  برای مشاوره و ثبت سفارش با ما تماس بگیرید  و یا همراه ما باشید با  :

  • 4مورد از مهم ترین فواید بازیافت زباله
  • سهم شما در بازیافت چیست ؟
  • معایب بازیافت چیست ؟
فواید بازیافت زباله

4 مورد از مهم ترین فواید بازیافت زباله

بازیافت زباله و صرفه جویی در منابع طبیعی :

گفتیم که از جمله فواید بازیافت زباله صرفه جویی در منابع طبیعی است بازیافت راهکاری می باشد که از لحاظ هزینه برای شهر مقرون به صرفه بوده و نسبت به دفن یا سوزاندن هزینه کمتری را به شهر تحمیل می کند, می توان از کاغذهای باطله کاغذی نو ساخت این امر در مورد شیشه , فلز و یا پلاستیک نیز صدق می کند به عنوان مثال هر روز صدها نوع پلاستیک مورد استفاده اولیه قرار میگیرند که از لحاظ شیمیایی ناسازگارند , مواد پلاستیکی ضایعاتی به گرانول های بازیافتی تبدیل شده و ارزش افزودنی فراوانی ایجاد می کند .

کاهش آلودگی محیط زیست :

با پیشرفته شدن جوامع تولید انواع زباله ها با آمار سریعی افزایش یافته است همین امر موجب تخریب محیط زیست و آلوده شدن آن شده است منابع طبیعی توسط زباله های خشک و تر تخریب شده است ,از دیگر مهم ترین مزایا و فواید بازیافت زباله می توان به کاهش آلودگی محیط زیست اشاره کرد , بازیافت پسماندهای صنعتی اعم از پلاستیک , قوطی های فلزی و مواد شیمیایی که منجر به آلودگی محیط زیست می شوند راهکار خوبی برای کاهش قابل توجه الودگی است به این دلیل که ای مواد به جای دور ریز شدن مجدد مورد استفاده قرار میگیرند .

سطل زباله گالوانیزه در ابعاد کوچک و بزرگ تا 1100 لیتری

اشتغال زایی :

مدیریت پسماندهای جامد قابل بازیافت فرآیندی بوده که با دخالت مستقیم و غیر مستقیم نیروی انسانی  همگام با ماشین آلات و تجهیزات مکانیزه انجام می شود بازیافت مراحل زیادی دارد که به معنای اشتغال زایی در بازیافت در سطج کلان برای یک کشور می باشد این فعالیت شامل مواردی از جمله جمع اوری مواد ضایعاتی , تفکیک بر حسب جنس , پردازش کلی روند بازیافت و دیگر نقش های پشتیبانی توسط کارکنان آموزش دیده از قبیل عملبات تأسیسات , فروش , تهیه تجهیزات و امکانات , قطعات یدکی و… می شو که هر یک از این موارد  دارنده انواع فرصت های شغلی است .

کمک به کاهش گرمای جهانی :

گرمای جهانی یکی از مشکلات امروزه فعالان محیط زیست و دولت هاست عوامل مهمی در گرمای جهانی تأثیر گذار هستند که بخش زیادی از آن نتیجه سبک زندگی نادرست بشری است این امر آسیب های مخرب فراوانی بر طبیعت و محیط زیست دارد , شاید باورتان نشود اما ساده ترین کاری که می تواند تأثیر مثبت بسیار بزرگی در طبیعت داشته باشد تفکیک زباله و انتقال آن به مراکز بازیافت است بازیافت تنها راه موجود است که همه ما به راحتی از پس آن بر می آییم از جمله مزایای بر کاهش گرمای جهان می توان به موارد زیر اشاره کرد .

  • با بازیافت مواد مختلف می توان از بسیاری منابع موجود مجدد استفاده کرد و هرچه قدر انرژی کمتری مصرف کنیم گازهای گلخانه ای کمتری هم در اتمسفر آزاد می شود .
  • تولید کردن محصولات نیازمند آب فراوان است و برای این امر نیز فاضلاب هم باید تصفیه شود که خودش یک عامل مهم برای تولید گازهای گلخانه ای است .
  • جاهایی که زباله انباشته می شوند یکی از منابع اصلی گاز متان و دی اکسید کربن است این گازها به مرور حجم زیادی در اتمسفر را به خودشان اختصاص می دهند در صورت انجام بازیافت از حجم زباله نیز کاسته می شود .
  • هنگامی که زباله های تولید شده بازیافت شوند مقدار زباله ای که سوزانده می شود هم کاهش می یابد زیرا سوزاندن زباله از عوامل آزاد کردن گازهای گلخانه ای در اتمسفر است .

سهم شما در بازیافت چیست ؟

برای کاهش تولید زباله می توان کارهایی را انجام داد از جمله :

  • غذای اضافی را در فریزر قرار داد .
  • از غذا به درستی نگهداری کرد .
  • تنها وسایلی بخرید که به آن نیاز دارید .
  • کالای با کیفیت خریداری کنید .

معایب بازیافت چیست  ؟

  • برخی کاغذها و محصولات بهداشتی نیستند .
  • برای بازیافت زباله به انرژی نیاز داریم .
  • منتقدان بازیافت زباله معتقد اند بازیافت می تواند منجر به آلودگی آب و خاک شود .
  • هزینه بردار است .
  • پرسنل کارخانجات بازیافتی در معرض مواد سمی و شیمیایی قرار دارند .
  • دشوار بودن متقاعد کردن افراد برای خرید محصولات بازیافتی
فروشگاه مرکزی سطل زباله استیل در تهران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *