سطل زباله

فرق الاستیک و پلاستیک چیست ؟

فرق الاستیک و پلاستیک

فرق الاستیک و پلاستیک چیست ؟

تغییر یک ماده شامل , تغییر شکل یا اندازه جسم با توجه به نیرویی که به آن اعمال می شود و یا تغییر درجه حرارت است , تغییر شکل مواد به دو دسته تغییر شکل الاستیک و پلاستیک تقسیم می شود , تغییر شکل پلاستیک و الاستیک با توجه به مواری اعم از نوع و اندازه ماده , هندسه مورد نظر و باری که به آن اعمال می شود ممکن است ایجاد شود برای اینکه بدانیم فرق الاستیک و پلاستیک چیست ؟ در ابتدا باید با هریک آشنا شد . به سطل زباله فروشی آستیاگ خوش آمدید . جدیدترین طرح های سطل زباله پلاستیکی ، استیل و گالوانیزه در فروشگاه ما موجود میباشد . برای مشاوره و ثبت سفارش با ما تماس بگیرید  ویا همراه ما باشید با  :

  • تغییر شکل الاستیک چیست ؟
  • تغییر شکل پلاستیک چیست ؟
  • مهمترین فرق الاستیک و پلاستیک
فرق الاستیک و پلاستیک

تغییر شکل الاستیک چیست ؟

در خصوص تعریف الاستیک باید گفت الاستیسیته خاصیت تغییر شکل ارتجاعی محیط و مواد بوده و نظریه کشسانی به مطالعه مقدار تغییر شکل محیط های کشسان , نیروهای مربوطه و تنش ها اشاره دارد .

طرح های جدید سطل زباله گالوانیزه

تغییر شکل الاستیک یا کشسانی نوعی از تغییر شکل ماده بوده که در آن در اثر تغییر در فاصله بین پیوندهای اتمی , شکل ماده تغییر می کند این تغییر شکل برگشت پذیر است به این معنا که  زمان برداشته شدن بار از روی آن ماده  شکل اولیه خود را به دست می آورد , اکثر مواد تا حدی الاستیسیته داشته یعنی تا حدی تمایل به کشیده شدن دارند و می توانند حدی از تنش را تحمل کنند بدون اینکه تغییر شکل برگشت ناپذیر یا دائمی در آن ایجاد شود , حدالاستیک الاستومرها یا مواد لاستیکی بیشتر از مواد فلزی است .

تغییر شکل الاستیک به دو دسته تغیر شکل خطی و غیر خطی تقسیم می شود, تغییر شکل خطی یعنی اینکه سازه همان مسیر رفتی را که طی کرده که تا شکلش تغییر کند دوباره همان مسیر را بر می گردد این نوع از قانون هوک پیروی می کند .

تغییر شکل پلاستیک چیست ؟

از جمله فرق الاستیک و پلاستیک , این است که تغییر شکل پلاستیک یا مومسان  برگشت ناپذیر است  یعنی پس از برداشته شدن نیرو یا بار از روی ماده  آن ماده دیگر به شکل اولیه خود باز نمی گردد ,ماده قبل از اینکه تغییر شکل پلاستیک را تجربه کند تحت تغییر شکل الاستیک قرار میگیرد و در نتیجه پس از باربرداری بخشی از ماده که دچار تغییر شکل پلاستیک شده به شکل اول خود بر نمی گردد اما آن قسمت که هنوز تحت تأثیر فاز پلاستیک قرار نگرفته به شکل اولیه خود بر خواهد گشت .

لیست قیمت سطل زباله استیل

سرامیک ها کمترین محدوده تغییر شکل پلاستیک را دارند اما آدامس محدوده وسیعی از این تغییر شکل را دارا بوده و می تواند چندین برابر از طول اولیه خود کشیده شود

تحت تنش کششی , تغییر شکل پلاستیک توسط ناحیه سختی کرنش و ناحیه لاغری و در نهایت گسیختگی مشخص می شود , در طی سختی کرنش ماده توسط  حرکت نابجایی اتم استحکام بیشتری یابد , در مرحله لاغری با کاهش در سطح مقطع عرضی نمونه پیدا می شود , پس از استحکام نهایی لاغری آغاز شده و مواد دیگر این توانایی را ندارد که در برابر حداکثر فشار مقاومت کند و کرنش به سرعت بیشتر می شود , با گستختگی مواد از هم تغییر شکل پلاستیک نیز به پایان می رسد .

مهمترین فرق الاستیک  و پلاستیک

با تعاریف بالا به تفاوت این دو به خوبی آشنا شدید مهم ترین فرق الاستیک و پلاستیک این است که الاستیک ها تغییر شکل برگشت پذیر دارند یعنی زمان برداشته شده باز از روی آن به حالت اولیه بر می گردد و بسیاری از آنها قابلیت کشیده شدن تا چندین برابر طول خود دارند اما تغییر شکل پلاستیک برگشت ناپذیر است یعنی پس از برداشته شدن نیرو یا بار از روی ماده , ماده به شکل اولیه خود بر نمی گردد , الاستیک ها بسیار منعطف بوده اما پلاستیک ها نسبتا سخت هستند این دو از لحاظ کاربرد نیز با یکدیگر متفاوت هستند .

خرید سطل زباله پلاستیکی پدالی از فروشگاه مرکزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *