سطل زباله

چگونه بهترین سطل زباله را انتخاب کنیم؟

زباله دان گودبین

چگونه بهترین سطل زباله را انتخاب کنیم؟

چه بخواهید چه نخواهید، سطل زباله قسمت مهمی از زندگی شما است. وقتی سطل زباله خوبی را انتخاب کرده باشید شما معمولاً خوب بودن آن را متوجه نمی شوید. آن تمام زباله های شما را بدون نشت دادن نگه می دارد. به راحتی می توانید آن را به بیرون ببرید. درب آن با بدنه آن انطباق دارد. شما کمترین زمان و انرژی را در مورد زباله های خود صرف می کنید. زندگی خوب است. آستیاگ قصد دارد در این مطلب مشخصات بهترین سطل زباله را مطرح کند و نکاتی برای انتخاب بهترین سطل زباله را توضیح دهد.

سطل زباله های فلزی در مقایسه با پلاستیکی

تفاوت اصلی بین انواع سطلهای زباله جنس آن است. مهمرین جنسهای سطل زباله فلزی و پلاستیکی است.
سطل زباله فلزی قویتر و با دوامتر از سطل زباله پلاستیکی هستند. با این حال، آنها سنگینتر هستند و تنوع شکلی کمتری دارند. سطل زباله های فلزی معمولاً استوانه با یک درپوش هستند.
من یک سطل زباله فلزی در انباری خودم استفاده کردم تا غذای مرغها را برای سالها ذخیره کنم. فلز برای نگهداری دانه ها و بذرها از همه بهتر است زیرا موشها می توانند پلاستیک را بجوند ولی فلز را نه. علاوه بر این، سطلهای زباله فلزی می توانند گالوانیزه شوند تا در برابر زنگ زدگی مقاوم باشند.

سطلهای زباله پلاستیکی دوام فلزی را ندارند. من سطلهای زباله پلاستیکی بدون چرخ داشتم که آنها را از روی پلکان خروجی به سمت پایین می کشیدم تا ببرم بیرون. بعد از چند سال، تهشان سوراخ شد. سطلهای زباله پلاستیکی بدون چرخ تهشان سوراخ می شود اگر آنها را روی کف زمین بتنی یا شنی بکشید.
برخی سطلهای پلاستیکی استوانه ای برآمدگی پلاستیکی در لبه بیرونی دارند. این مشخصه مهمی برای سطل زباله پلاستیکی استوانه ای است. برآمدگیها یک سطح ضد سایش فراهم می کنند و دوام را بهتر می کنند.

تولیدی سطل زباله پلاستیکی در تهران

شرکت سطل زباله سبلان

بهترین سطل زباله: آیا باید سطلهای چرخدار بگیرم؟

برخی سطلهای زباله تهشان چرخ دارند. این مشخصه باعث می شود حمل سطل وقتی پر است آسانتر گردد. اگر شما یک سطل 35 گالونی (130 لیتری) دارید، می تواند وزنش 50 کیلو شود.

عیب چرخها این است که آنها قسمت متحرکی هستند که ممکن است بشکند. اگر چرخی بشکند، سطل زباله دیگر مفید نخواهد بود و باید جایگزین شود. همچنین، سطلهای زباله چرخدار کمی گرانتر هستند.

 

بعد از آخرین اسبابکشی ام من به جای یک سطل زباله بدون چرخ، یک سطل چرخدار گرفتم. وقتی سطل پر است ، خیلی خوب است که چرخ دارد. شما سطل زباله را به سمت چرخها کج می کنید تا راحت حرکت کند. وقتی آن را سر جایش می گذارید، آن صاف روی زمین قرار می گیرد و دیگر حرکت نمی کند و سر جایش ثابت است.

 

مزیت دیگر چرخ برای سطل زباله شکل آنها است. این سطلای زباله عموماً یک طرف صاف دارند، و این باعث می شود کنار دیوار به خوبی جا بگیرد. سطل زباله های گرد به شکلی کارامد کنار دیوار جا نمی گیرند.

 

اگر شکل گرد را ترجیح می دهید، می توانید سطل زباله گرد چرخدار نیز تهیه کنید.

 

شرکت هوم کت

انتخاب اندازه مناسب: سطل زباله چقدر باید بزرگ باشد؟

من متوجه شدم که چرخهای سطل زباله 32 گالونی من یک کمی کوچک است تا آشغال تمام هفته را برای خانواده چهار نفری نگه دارد. من خیلی بازیافت می کنم، ولی گاهی یکی دو کیسه اضافه جمع می شود که در سطل جا نمی شود. تصمیم گرفتم که یک سطل زباله بزرگتر تهیه کنم و یک سطل زباله 50 گالونی (190 لیتری) گرفتم.

شهری که ما هستیم فقط سطلهای زباله 35 گالونی دارد. فکر می کنم این محدودیت را گذاشته اند تا جمع کنندگان زباله موقع بلند کردن و خالی کردن سطلهای سنگین آسیب نبینند. خوشبختانه توانستم سطل 50 گالونی را پس بدهم، اما همین که یک هفته هم از آن استفاده کردم خوب بود!

درسی که اینجا می توان گرفت این است که قواعد محلی را بررسی کنید و بعد سطل زباله تهیه کنید.

بهترین سطل زباله: انتخاب درپوش

درپوش سطل زباله مهم است، یک درزبندی کامل مانع انتشار بوی بد زباله می شود. درپوش خوب زباله را در سطل در روزهای طوفانی نگه می دارد و باد آن را نمی برد. یک درپوش محکم مانع می شود که سگ و گربه های محله وارد آن شوند و خرابکاری کنند.

برخی سطلهای زباله درپوشهای جهنده دارند. اگر این درپوشها از پلاستیک نامرغوب ساخته شده باشند، در طول زمان زیر آفتاب بدشکل می شوند و خوب منطبق نمی شود.

برخی سطلهای زباله چرخدار درپوشهایی دارند که با لولا به سطل وصل شده اند. این خصوصیت خوبی است.

 

بیشتر بخوانید: سطل زباله گودبین

انتخاب رنگ

در مورد سطلهای زباله پلاستیکی، شما چند انتخاب رنگ دارید. رایجترین رنگها سیاه، سبز و آبی کمرنگ است. من همچنین چند سطل زباله پلاستیکی قرمز دارم. به نظرم رنگ خنثی برای سطل زباله بهتر است، زیرا واقعاً نمی خواهیم با سطل زباله جلب توجه کنیم.

نکات و توصیه ها برای بهترین سطل زباله

بزرگترین سطلی که مقررات محلی شما اجازه می دهد را انتخاب کنید: لازم نیست آن را تا آخر پر کنید. ولی در موقع تعطیلات، آمدن مهمانها و غیره خوب است که ظرفیت اضافی وجود داشته باشد.

سطل زباله چرخدار بگیرید: حمل آنها وقتی پر هستند آسان است و اگر آن را روی زمین بکشید مانع سوراخ شدن کف آن می شود.

سطوح سایش را بررسی کنید: اگر سطل زباله شما تهش سوراخ شود، نشت می کند. از سطل زباله پلاستیکی بدون چرخ که ته صاف و تختی دارد اجتناب کنید، زیرا احتمال سوراخ شدنشان بیشتر است.

 

https://www.sabalanplastic.com/

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *